Kontynuacją notatki opisującej podstawy pracy z tablicami są tablice wielowymiarowe. Taki typ danych to nic innego jak tablica tablic. C# udostępnia dwa rodzaje tablic wielowymiarowych: tablice nieregularne oraz tablice prostokątne. W tym artykule przyjrzymy się bliżej obu tym typom, rozważając ich zastosowania i charakterystyczne właściwości, aby lepiej zrozumieć ich użyteczność w różnych scenariuszach programistycznych.
DiscoverZnając podstawy pracy z tablicami, powinniśmy zabrać się za bardziej złożoną operację, jaką jest wyszukiwanie. Porównamy wyszukiwanie liniowe z wyszukiwaniem binarnym oraz omówimy wyniki z przeprowadzonego "badania". W trakcie tego eksploracyjnego podejścia, skupimy się nie tylko na efektywności tych metod, ale również na ich praktycznym zastosowaniu w różnych scenariuszach programistycznych, co pozwoli nam zrozumieć, kiedy i dlaczego wybierać jedną metodę nad drugą.
DiscoverZ tablicami mieliśmy już kontakt być może nie świadomie przy okazji pętli foreach
, która przechodziła przez znaki obiektu typu string
będącego tablicą znaków.W tym wpisie omówione zostaną tablice, które są reprezentacją najprostszej kolekcji.Są to obiekty zawierające elementy pewnego typu. Każdy taki element przypomina zmienną, do której możemy się dostać, podając jej numer.
Kontynuacją notatek o instrukcjach sterujących oraz instrukcji switch
, a zarazem wstępem do tablic, są pętle, które udostępniają mechanizm iteracji znany z innych języków programowania. W tej części skupimy się na różnych typach pętli dostępnych w C#, eksplorując ich unikalne cechy i zastosowania w praktycznych scenariuszach programowania.
"Przełącznik" czyli instrukcja switch
jest kontynuacją wcześniejszej notatki odnoszącej się do instrukcji sterujących. Polecenie switch
jest alternatywą dla kaskadowej instrukcji if
. Z tą różnicą, że określenie ścieżki odbywa się na podstawie wartości jednej zmiennej.
Dotychczas w prezentowanych przykładach instrukcje wykonywane były w kolejności zapisania. Na szczęście na tym nie koniec. C# udostępnia instrukcje warunkowe, pętle oraz "przełączniki" umożliwiają sterowanie przepływem. Dla osób które miały doczynienia z rodziną języków C, większość zagadnień będzie znana, ale zostaną również omówione instrukcje, które występują wyłącznie w C#.
Discover