Podstawą języka C# jest statyczne określanie typów, jednak w pewnych sytuacjach, dzięki typowi dynamic
, język pozwala na bardziej dynamiczne wykorzystanie, co posiada specjalne przywileje u CLR, umożliwiając wykonanie operacji niedostępnych dla innych typów w trakcie kompilacji.
Krótka notatka dotycząca klas częściowych, zawierająca informacje jak korzystać z partial
oraz gdzie są wykorzystywane, podkreślając, że umożliwiają one rozdzielenie definicji klasy na kilka plików, co jest szczególnie przydatne w narzędziach generujących kod, takich jak Visual Studio przy tworzeniu interfejsów użytkownika w WinForms.
Cały czas w tematyce obiektowości. Notatka opisuje mechanizm inicjalizacji obiektów z wykorzystaniem konstruktorów wraz z zastosowaniem base
oraz this
, podkreślając, że konstruktory nie są dziedziczone, ale mogą być wywoływane w klasach pochodnych, co pozwala na właściwe zainicjowanie obiektów w hierarchii dziedziczenia.
Kontynuacją notatek dotyczących dziedziczenia są metody wirtualne oraz abstrakcyjne, czyli takie, których implementacja może zostać nadpisana przez klasy pochodne, umożliwiając elastyczne dostosowanie zachowania obiektów w hierarchii klas.
DiscoverDziedziczenie, czyli wielokrotne stosowanie raz napisanego kodu jest popularnym mechanizmem stosowanym w wielu językach programowania obiektowego, również C#. To podejście pozwala na efektywne zarządzanie i rozwijanie kodu, zwiększając jego ponowną re-użyteczność.
DiscoverKilka słów o klasie Tuple
będącą kontenerem dla zbioru wartości o określonym rozmiarze, czyli coś pomiędzy tablicą a kolekcją. Dzięki swej elastyczności, Tuple
umożliwia szybkie grupowanie różnotypowych danych w jednej, łatwo dostępnej strukturze, zachowując przy tym wygodę i prostotę w użyciu.