02 : DevLog

sobota, 12 listopada 2016

Obsługa wyjątków

Jak przygotować się na nieprzewidziane? Czyli jak mądrze zarządzać wyjątkami zgłaszanymi przez kod. W tej notatce dowiemy się, jak obsługiwać sytuacje wyjątkowe w języku C# i omówimy różne techniki, począwszy od podstawowego wykorzystania bloków try i catch, po bardziej zaawansowane konstrukty, takie jak zagnieżdżanie bloków obsługi wyjątków czy stosowanie finally.

Discover

poniedziałek, 19 września 2016

Interfejsy

Interfejsy podobnie jak klasy i struktury deklarują właściwości, metody oraz zdarzenia. Z tą różnicą, że na deklaracji ich zadanie się kończy. Właściwa definicja została przeniesiona na typy implementujące interfejsy. Dzięki temu mechanizmowi możliwe jest zapewnienie elastyczności w projektowaniu oprogramowania, umożliwiając różnym klasom współdziałanie poprzez wspólne interfejsy.

Discover

czwartek, 11 sierpnia 2016

Typ anonimowy

Typy anonimowe zostały dodane na potrzeby technologii LINQ, a ich zastosowanie ogranicza się głównie do definiowania niestandardowych kryteriów wyszukiwania czy grupowania. Mimo to należy o nich wspomnieć, gdyż ułatwiają szybką i przejrzystą implementację pewnych funkcjonalności.

Discover

sobota, 04 czerwca 2016

Typ wyliczeniowy

Typy wyliczeniowe to nic innego jak zbiór wartości reprezentowanych przez słowa. Nazwa słowa kluczowego enum pochodzi od angielskiego słowa "enumerate" - wyliczać, co wiąże się z wyliczeniem dostępnych wartości. Są one niezwykle przydatne w przypadkach, gdy potrzebujemy zestawu dobrze zdefiniowanych i nazwanych stałych, ułatwiając tym samym zarówno pisanie, jak i czytanie kodu.

Discover

niedziela, 15 maja 2016

Struktury

Było już o wbudowanych typach wartościowych, pojawiała się również notatka wprowadzająca do obiektowości. Czas na struktury, stanowiące pomost pomiędzy typem wartościowym a możliwością zdefiniowania obiektów. W tej notatce skupimy się na strukturach będących typami wartościowymi, podobnie jak typy wbudowane takie jak int czy double.

Discover

wtorek, 19 kwietnia 2016

Obiektowość w pigułce

Klasa to nic innego jak zestaw danych oraz metod umożliwiających ich przetwarzanie. Kod klasy możemy podzielić tak, aby pewne fragmenty były udostępnione publicznie, a inne zostały ukryte. Mechanizm ten nazywamy hermetyzacją. Hermetyzacja jest kluczowym aspektem programowania obiektowego, pozwalającym na zachowanie integralności i bezpieczeństwa danych poprzez kontrolę dostępu do nich.

Discover